fredag 5 mars 2010

Trångbodda?


Vi är inte så farligt trångbodda egentligen. Vi har det ganska bra planerat som det är. Bara man inte samlar på sig för mycket saker. Och det tänker inte jag göra och jag tror inte att Krill gör det heller. Men ändå längtar jag så att jag kan spricka efter ett stort luftigt kök med massor av bänkyta, att kunna få in hela lilla servisen i köket och att inte behöva plocka fram en förlängningssladd var gång man ska ta fram kaffekokaren. Och även om det är praktiskt att kunna nå varenda millimeter i badrummet samtidigt och att ha allt i samma skåp, ska det bli lite lyxigt att inte slå huvudet i tvättstället när man går på toa eller att behöva ligga på knä i hallen när man försöker städa toan. Och att slippa stå framför teven och titta ner på den när man försöker bowla på wii:et, bara för att man inte har mer golvyta. Och tvättstugan, älskade tvättstugan! Don't even get me started on that one!

Nej, jag vet, jag vet, det är inte bara guld och gröna skogar.. Det ska ju städas också. Och vi får ju betala ett högre pris för utrymmet. Och vi får pendla till jobben. MEN det tror jag att det är värt! Såklart. Jag är helt klart fortfarande nöjd med vårt beslut!

Men innan vi själva ska lämna vårt bo har vi ett gäng trångbodda papper som behöver mer husrum. Efter byggstartmötet sa huspapperspärmen stopp och är nu sprängfylld. Tänk, riktigt så mycket papper trodde jag aldrig att man skulle få ihop på ett fåtal månader för att man bygger ett nyckelfärdigt hus. Galet!

Nu ska jag sova, upp tidigt imorgon och ta hand om hästen för att sedan kunna tillbringa dagen med älsklingen med start på hemochvillamässan. Godnatt!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar