lördag 27 mars 2010

Sommar, tack?!

Nu skulle jag kunna tänka mig att ha lite härlig sommar här! Våren har varit fantastisk den här veckan och jag kan nöja mig med vår också. Minst lika bra. Men jag vill ha flyttat, det är där skon klämmer..

I veckan började IKEA sälja sommarsortimentet och jag vill sååå gärna shoppa loss på belysning och utemöbler och hundratals trevlig saker. Men utemöbler måste i så fall förvaras någonstans tills juli-augusti när vi kan börja använda dom. Just nu har vi två små stolar och ett minibord på balkongen, det får väl duga till en början. Kanske man kan låna några extramöbler av föräldrarna eller nåt?! Så köper vi en rejäl uppsättning nästa år istället.. Men en sak som vi gillar skarpt och som jag har för mig tog slut förra året var de fina parasollerna. Och det kan vi kanske inte riktigt låna. Det är rimligt att förvara. Så vi var faktiskt och köpte en parasoll som den här ovanför. (Bilden är lånad från IKEA.se) Jag gillar den svarta, men det fick bli en vit. Med allt vårt svarta tak behöver vi nåt som ljusar upp lite. Vi får hoppas att den håller sig fräsch.

Annars har det inte hänt så mycket sen sist, så jag har inte så mycket inspiration för bloggen just nu. Ska försöka bättra mig. På att-göra-listan just nu är det mest badrumsmöbler och belysning. Nere har vi nog bestämt oss, det lutar åt Hafa-setet som jag visat här tidigare. Men uppe är lite lurigare. Vi vill ha ett tunnt spegelskåp med två dörrar, gärna med inbyggd belysning och inte nån ful armatur som är monterad ovanpå skåpet. Och så vill vi ha ett snyggt tvättställ med två stora eller tre mellanstora lådor under. Ska vi ha svart nere vill vi nog ha nåt mjukare uppe, som passar med golvet. Är det någon som har nåt tips, på en specifik möbel eller på någon tillverkare så är det grymt välkommet?!


Detta är bästa hittils, från Hafa. (Bilden är lånad från Hafa.se)



Krills favvo blev den här ovanför, en spegel med inbyggd belysning och en LCD-skärm. Helt galet och förvånansvärt billigt. Vi hittade denna på bathlife.se, där jag lånat bilden. Vi får eventuellt åka och titta på den, men jag är en smula skeptisk.

Nu vankas det mat här, så jag får återkomma en annan dag.
Ha en trevlig helg!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar