måndag 1 februari 2010

Pärlor



Jag har börjar fundera på hur hallen ska bli. Hur vi ska möblera. Jag har mycket idéer, men en väldigt vag bild av hur det faktiskt kommer att se ut. Det beror ju lite på hur stor garderob vi väljer att sätta in. Men en garderob med skjutdörrar från Ikea blir det, det är säkert. Intill tänker jag mig det här vita skostället från Ikea, som är som en bänk. Enkel och fin. Fast blir det för vitt kanske jag kan överväga en svart istället. Ytterdörren blir ju vit och väggarna blir vita.

Blev också inspirerad av den fina filtkorgen här nedan, som kommer från Ilva. Fast den kanske hamnar i vardagsrummet, det vet man ju inte. Men fin var den!



I lördags blev det mycket riktigt fest för min del, mycket trevligt! Och den där förkylningen har definitivt lagt sig. Lite trötthet kvar bara, men det hör ju till. Men oturen som jag skrev om hängde kvar lite, precis när jag blev hämtad och bara skulle låsa ytterdörren så gled påsen med vinflaskorna rakt ur handen på mig. Helt galet! Glassplitter och rödvin i hela trappuppgången! Tur att jag hade svarta stövlar och svarta byxor, annars hade nog hela outfiten fått bytas ut på köpet. Haha. Och den ena flaskan som var mitt favvovin, ett Amaronevin, som jag hade sparat och tänkte slå till med tillsammans med tjejerna. Ack nej!

Just nu ser jag fram emot att gå på yoga imorgon, på ett nytt ställe. Första gången på snart ett år. Jag är sjukt ovig, men det är skönt att få sträcka ut musklerna och få den där avslappningen. Precis vad jag behöver! Det och lite sömn, och den biten tänkte jag fixa nu..

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Naaaaaj! Ve och fasa, rödvin till spillo på detta vis. Lider med dig, jag hade nog själv övervägt knäståendes, med tungan i trappuppgången... :)

    Sitter i samma halltankar som du. Svårt att planera när det inte finns någon hall att titta på riktigt ännu... Vi är också inne på IKEAs paxgarderober i hallen. Har en sådan i sovrummet i lägenheten och de är grymma! Med spegeldörrar blir de nog snudd på perfekta, tror vi, utan att ha sett hallen som sagt :s.

    SvaraRadera
  2. Haha, det var nästan så att jag övervägde det, nästan, men liiite för mycket glassplitter i det för min smak.. :o)

    Jag är kanske en smula partisk eftersom jag jobbar på Ikea, men jag kan inte låta bli att vara grymt nöjd med de garderoberna vi har idag, så jag tror att det kommer att bli jättebra där också!

    Har ni inte tittat på nåt visningshus så ni kunnat få en någorlunda bild av hallen? Eller ni gör det helt annorlunda?
    Vi var i ett snarlikt visningshus, fast det visade sig vara en helt annan husmodell och med massa tillval, så man vet inte riktigt om det man tänker sig kommer att motsvaras av verkligheten.. Synd att inte någon annan med identiska val ligger ett år före i tiden, så man kunde smygkika.. Hihi.

    SvaraRadera