söndag 7 februari 2010

Hela jorden hemma hos oss?



Igår råkade vi hamna på Svågertorp och skulle bara titta in på Ilva för lite inspiration och en fika. Och ut kom vi med den där jordgloben com jag har önskat mig sen jag såg den första gången. Jag tycker att den är fantastiskt vacker! Den var inte billig och det var inte planerat, men nån gång måste man få unna sig. Annars försvinner den garanterat ur sortimentet när man väl kan köpa den. I och med detta kan jag skärpa till mig något med mina dåliga geografikunskaper. Mycket roligare att se hur det faktiskt ser ut än på en massa lösa kartor..




Hittade även denna fantastiska lampa som var ännu snyggare i verkligheten. Den står på önskelistan till vårt vardagsrum. Dock fick den inte följa med hem denna gången.




Ska vi prata önskelista så skulle jag även vilja fylla huset med Ikeas vackra Bigarrå-serie, inte minst dom snygga krukorna! Vi väntar nog till sommaren, men jag hoppas att dom finns kvar då för då kommer jag definitivt att köra ett helt gäng av dom!

Idag blir det i alla fall ingen shopping, det blir istället mys med nära och kära. Härligt.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram,
M.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Jag hittade hit via vibyggerhus.se då jag letade lite efter Anebyhus-bloggar. (Vi är på vippen att välja dem som husleverantör.)
    Vi är ruskigt intresserade av att veta lite vad ni tycker så här långt, både om tillverkaren i stort men även om t.ex. husstandard & priser.
    Är det något ni vill dela med er av så får ni mer än gärna maila oss på emmelines@telia.com.
    Mvh
    Emmeline Andersson

    SvaraRadera