tisdag 2 februari 2010

Ett fall och en lösning



Det var det där olösta fallet med badrumsinredningen också.. Bilden ovanför innehåller Hafas Quant. Enkelt och snyggt och rimligt pris dessutom. Jag gillar verkligen att det är tre lådor. Gotta love the lådor! Men inget spegelskåp. Vill inte att det hamnar massa saker på den lilla hyllan så att det blir helt stökigt.. Fast å andra sidan är belysningen löst med denna. Och ett eluttag också. Najs! Kanske bäst i lilla badrummet nere, som troligtvis blir mest gästtoalett. Vilken färg det blir beror på vad vi bestämmer med kaklet, såklart.




Sen har vi pratat om IKEAs Lillången. Den är inte så dum ändå. Fast den går inte att få med lådor och så står den på ben. Och jag vill gärna ha lådor och vägghängt i badrummet uppe. Där har vi förberett för badkar, så i framtiden ska man ju kunna plaska i badkaret och sen kunna fräscha upp golvet utan att brottas med en massa ben på möblerna. Även toaletten blir vägghängd. Det kan tyckas vara ett ganska stort badrum, men med dusch, badkar, toalett, tvättställ, handdukstork och kanske nån kvadratcentimeter att röra sig på så blir det inte hur mycket plats som helst.. Det var ju lite det vi ville ifrån nu, men de 3 kvadratmeterna vi har i lägenheten idag. Haha.




IKEAs Godmorgon-serie har ju lådor och är riktigt snygg, fast oftast är dom för breda, vi kan nog max klämma in 75cm i bredd. Och även dom är med ben, om jag har rätt för mig. Jag såg att det kommit ett nytt tvättställ, Bredviken. Ganska coolt, faktiskt! Men det minsta är 100cm, fortfarande lite stort.

Det svåra är att tvättstället uppe ska klämmas in där vi har en snedvägg, jättesvårt att veta exakt vad som får plats utan att det ser galet ut. Även belysningen ska ju lösas.

Underbara lyxproblem, men det ska bli skönt när vi ser lösningen framför oss!
Är det någon som har andra bra tips tar vi med glädje emot dom! :o)

Nu ska jag ha en fixa-matlådor-kväll, som jag ofta planerar men nästan aldrig har. Det passar ju perfekt en dag med snöoväder när man är ensam hemma!

1 kommentar:

  1. God morgon-serien är verkligen superfin. Dt här svarta är hur häftigt som helst, men vi behövde ett som var 80 brett, så det blev ett Godmorgon med ett handfat, en kran men två lådor. Billigt som 17.

    SvaraRadera