tisdag 2 februari 2010

Badrumsinspiration


Snart börjar det bli dags för oss att bestämma kakel och allt vad det är som ska klämmas in i badrummen. Vi kommer att få välja vårt kakel från Svenska Kakel. Dessa bilderna har jag lånat från deras inspirationssida.

Det här ovan heter Argent, antar att det är lika billigt som det låter (betyder inte argent pengar på franska?!). Den vackra naturfärgen tillsammans med silvret är ju sjukt läckert. Frågan är om det blir lika vackert i verkligheten, i ett "vanligare" badrum utan så speciella detaljer.

Tanken i minst ett av badrummen är att vi ska ha vita väggar och något mörkare golv och en fondvägg i en snarlik nyans. Svart, grått, beige/grå..

I ett har vi sagt att vi skulle ha sådär beige och brunt, fast i nån mjuk, lite ljusare nyans. Fast det är mest jag som har drivit den och nu börjar jag backa. Krill har ju oftast långsiktigt rätt när vi är oense om sånna här saker, så det gör mig ännu mer osäker. Kanske blir nån snarlik lösning i båda badrummen, vi får se. Men vitt och nån kombination, men jag vet inte riktigt vad. Vad säger ni, tips någon? :o)


Tracks heter det här ovanför..


Och detta heter City..


Här har vi en annan variant av Tracks..


Natural..


Kripton har vi här. Kanske lite väl metalliskt?!

Ja, inte är det lätt. Oavsett så lär vi väl spränga kakelbudgeten, men så länge det är inom rimliga gränser känns det värt att satsa lite extra på kakel som vi inte själva byter ut hursomhelst i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar