onsdag 10 februari 2010

Planering


Mycket planering just nu. Hemma planerar vi huset och flytten och allt vad det innebär. I stallet planerar vi träningen för att få hästen i topptrim så att han kan dansa sig igenom SM i sommar, bara någon vecka efter att vi flyttar. Och på jobbet, ja, mitt jobb är ju i princip planering rakt igenom eftersom jag jobbar med att lägga scheman och hitta taktiska och strategiska lösningar på bemanningen. Så när huset är färdigt och schemana är lagda och jag har semester och hästen har semester, då tänker jag tillbringa ett antal veckor i solen och den enda planeringen jag ska ägna mig åt är i vilken ordning jag ska pyssla, sola, äta glass och sova. Inte en enda hjärncell ska behöva jobba i onödan. Så det så! :o)

Fast jag ska försöka planera in mycket mer matlådor, för det blir mycket snabba lösningar hela tiden just nu och det är varken nyttigt eller billigt. Fy fy fy! Men då underlättar det åtminstone att vi kommer att ha ett tre gånger så stort kök, om det ens räcker. Bilden ovan är på vårt nuvarande lilla kök, med tapeten som jag tycker så mycket om. Jag älskar vår lägenhet på många sätt, men storkok och bullbak är ju inte riktigt vad den är planerad för.

Preliminär stomleverans är om en vecka och än har vi inte hört när grunden kommer att gjutas. Känns lite skakigt. Fast vår husförsäljare trodde inte att det skulle vara några problem när vi pratade med honom idag och vi köper ju huset nyckelfärdigt, så om dom är trygga får väl vi vara trygga..

Tills dess tänker jag ladda med en lugn och mysig helg tillsammans med Krill. Vi har alldeles för lie tid tillsammans just nu så det ska bli underbart! Och kanske att vi lägger en och annan timme på Lost, enligt oss båda en av de bästa serierna ever! Bara en säsong kvar nu, finns det verkligen ett liv efter Lost?! :o)
(Och ja jag vet, man måste följa serien för att riktigt kunna uppskatta den, det är inget om man bara sett ett avsnitt här och där..)

Nu är det läggdags, en ny planeringsdag närmar sig med stormsteg!
God natt!



1 kommentar:

  1. Ni har verkligen ett fint kök som det redan är, häftigt då att få ett ännu finare och STÖRRE... :)

    SvaraRadera