fredag 1 juli 2011

Tomtar på loftet?


Jag gillar denna bilden och älskar att himlen är så fantastiskt blå!


Inne i carporten, ovanpå förrådet, har bästa byggarna fixat klart ett litet loft för förvaring av saker som inte behöver plockas fram så ofta. Vi har ju haft en massa grejjer liggande, bland annat en del extra kakelplattor som blev över i bygget och som kan vara bra att ha i reserv. Äntligen är vi alltså av med dessa! (Det som inte syns finns ju inte, eller hur?!) 

Byggandet går sakta med säkert framåt annars, men stora fokuset har varit ogräset. Neverendingstory, skulle man kunna säga... Fast det börjar verkligen ge resultat nu, man kan faktiskt ana att det finns lite gräs där under allt annat trams! Wohoo! Hålla tummarna!!!


Och den därade magen bara växer och växer. Idag är det exakt fem veckor kvar till beräknad förlossning. Verkar otroligt att den ska kunna växa mer, det känns så trångt därinne. Men han/hon sparkar och knuffas, det borde väl vara ett gott tecken i alla fall!

För övrigt är det bara en eller två dagar kvar för mig tills jag håller semester! Och direkt därpå blir det alltså föräldraledighet! Känns konstigt att inte gå till jobbet?! Men man vänjer sig nog vid det snabbt, misstänker jag.

Hoppas hoppas jag hinner ge trädgård och planteringar lite extra kärlek innan det blir fullt upp med annat!

Ta hand om er och ha en trevlig helg!

Kram, M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar