söndag 10 juli 2011

Är det verkligen...?

...så att ogräset fått sig en rejäl omgång och att vår gräsklippare fått gå varm och det äntligen börjar likna en gräsmatta på baksidan av huset? Kan det vara så bra? Visst finns det en del marktäckande ogräs som hänger kvar och en del rötter som säkert kan bidra med ett och annat. Men annars kan det faktiskt vara så underbart! Eftermiddagen gick till att beundra och vattna våra kära gröna strån! :o)

Och som den tjockis jag är nuförtiden har jag mest njutit av eftermiddagen sittandes i en stol i trädgården med en bok och varvat det med att flytta vattenspridaren med jämna mellanrum. Precis som det ska vara när man har semester! Krill har tillbringat dagen med att fiska, skönt att få en paus från allt carports- & trädgårdsfix som ska göras här hemma hela tiden.

För övrigt har jag bakat fantastiskt goda brownies idag och den enda jag kunnat bjuda på är mig själv, så har du vägarna förbi är det bara att hojta, för jag ska INTE äta upp alla själv!

Och som ni ser på bilden ovan så är det fortfarande en bulle kvar i ugnen. Det här är ingen gravidblogg, i know, men om tre och en halv vecka är det beräknat så det kan bli vilken dag som helst eller dröja fem och en halv vecka, man vet inte helt enkelt. Tills dess får jag inte mycket gjort och har svårt att fokusera på så mycket annat. Tur man får lite trevliga besök då och då i alla fall, kärt besök på väg hitåt imorgon, ska bli himla trevligt! Kanske blir det ett premiärdopp i havet då?!

Nu ska jag fortsätta njua av den härliga sommarkvällen, ha det fint!

Kram, M

4 kommentarer:

  1. Och vi som hade vägarna förbi i torsdags! ;-)
    Vi var ute och markerade växterna som ska stå kvar på tomten när de börjar schakta, så tog vi en sväng om nybrostrand också! Alltid kul och se om det ploppat upp något nytt hus! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, spännande! Då börjar tomten bli er nu?! Härligt! Ja, det ploppar upp hus intill mest hela tiden, en liten epedimi från söder som sprider sig norrut, närmre och närmre oss. ;o) Vi har fått ritningar på husen till några av granntomterna, ska bli spännande när de byggena kommer igång också, även om det är lugnt och skönt just nu...

    SvaraRadera
  3. Jag minns när ni var ensamma ute i den hörnan, då tänkte jag att det måste kännas väldigt tomt att bo där. Men som sagt så kan det ha sina fördelar också! Vad är det för hus som kommer byggas bredvid?

    Jo tomten blir väl vår när de gjutit plattan, då dimper räkningen ner i brevlådan. De ska ju börja schakta v 31, så snart nog. Det ska bli kul nu när det kommer igång, för det har varit en lång väntan. Jag konstaterade det att vi haft detta huset i luften sedan den 26 juli förra året och så får vi det inte förrän v 3 nästa år. Nå ja, den som väntar på något gott! :-)

    Och så spännande att ni ska ha barn! Planerna ligger väl för oss också men vi lär inte börja försöka förrän tidigast nästa år, vill komma i ordning i huset och eventuellt hinna med ett bröllop innan också! Vi får se vad ekonomin tillåter! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, man vande sig snabbt vid ensamheten. Praktiskt vid snöröjning till exempel, fritt upplägg på alla granntomter, blir värre i framtiden! Men lite vindskydd och någon mer än vi som försöker hålla efter ogräset är ju inte helt fel heller, förstås. För och nackdelar med allt, som dom säger.. :o)

    Oj, då får ni vänta längre på ert, vi behövde bara hålla ut lite mindre än ett år från att vi bestämde oss till att vi fick flytta in. Men det går fort och det är värt väntan!

    Och bebisen är varmt välkommen, men jag förstår vad du menar, skönt att komma i ordning lite först och ska man klämma in ett bröllop är det ju en klar fördel att hinna med det först, sen blir det mycket annat som tar tid och fokus. Svårare att få ihop. Ekonomin är sällan på ens sida, av någon konstig anledning. Hihi. Vi ska hålla utkik och se om vi fattar vart ert hus kommer att dyka upp. Lycka till om vi inte hörs! :o)

    SvaraRadera