lördag 16 juli 2011

Årsjubileum och barfotaträdgård?

Ja, alltså det börjar äntligen likna gräs!!!

Ogräspatrullen nr 1 (min mamma & pappa) var här och körde en drive med oss igår igen och nu är det verkligen skillnad hela varvet runt! Om det blir - som man säger på skånska - "torrevär" - idag så ska det klippas! På vissa ställen är det supertjockt och grönt och fint! Det konstiga är de gula ränderna, där gräset inte tar sig lika bra alls. Undrar om vi missat gödningen eller gräsfröna där? Uppenbarligen är det något av det eftersom det är jämna, raka och fina ränder... Och visst finns det kvar lite ogräs i det, men det är stooor skillnad! Jag gillar´t!

Och nu har äntligen Krill också fått gå på en efterlängtad semester, ska bli så skönt att få lite ordentlig tid tillsammans! Så får vi såklart se hur lång tid det tar innan knodden tänker titta ut. Nu är det inte långt kvar!

För övrigt tror jag att det är ganska exakt ett år sedan vi flyttade in i vårt hus, tiden går ändå ganska fort måste jag säga. Visst har det varit en del jobb och visst är det mycket att städa och visst pendlar vi mycket och långt men gud vad jag älskar att vi flyttade och att vi valde det här huset och den här platsen med den här utsikten. Love it, love it, love it!
Så; grattis huset!!! ;o)

Kram, M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar