fredag 8 juli 2011

[s-e-m-e-s-t-e-r]

Okej. Krill ska jobba en vecka till. Men min första semesterdag var idag! Semester fram till föräldraledigheten. Tanken är att jag inte ska jobba förrän i september nästa år igen. Känns helt ofattbart. Kommer att sakna alla mina härliga kollegor, men jag tvivlar inte på att jag kommer att ha fullt upp med annat att tänka på...

Idag har vi shoppat till och fixat med trädgården. Nu ska det njutas av att ha trädgård! De röda stolarna ska användas flitigt de närmsta veckorna. Hihi.

Vi har även skaffat en ny vattenspridare, mycket pengar för något som vi redan hade, men så värt det! Kan verkligen rekommendera denna.

Snälla mamma har tillbringat eftermiddagen med att plocka ogräs, vårt evighetsjobb verkar aldrig ta slut. Suck. Även jag tillbringade några timmar till att plocka. (Och tror ni att det inte är optimalt för en höggravid kropp tror ni rätt, jag rör mig som en zombie nu ikväll...) Men det finns ljusglimtar på en del ställen i gräsmattan nu, titta så fint gräs vi fått på bilden ovan! Wohoo! Skam den som ger sig... :o)

Ja, sen har vi ju fått husdjur... Vid tio på kvällen invaderas trädgården och framförallt södersidan av huset (utanför våra sovrumsfönster) av en himla massa ollonborrar! Inte för att de är farliga, men de rör sig som fulla humlor och låter som små helikoptrar. Rykten säger att de borrar in sig och fastnar i ens hår också, det har vi inte testat. De verkar i alla fall inte lätta att bli av med, men de ska ge sig efter några veckor. Några veckor! När vi ska sitta och njuta av solnedgången i vår trädgård?! Någon som har några supertips, så tar vi tacksamt emot dem!!!

Nej, nu kallar kudden.
Godnatt!

Kram, M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar