måndag 26 juli 2010

9 dagar


Nu har vi bott nio dagar i huset. Tiden bara springer iväg!

Under denna tiden har följande hunnits med:
  • För att följa upp senaste inlägget; hästen vann SM & NM i voltige och blev dessutom utsedd till bästa häst på tävlingen. Jag brukar vara ganska lugn, men tårarna sprutade av lycka. Underbart! Jag är nog världens stoltaste medryttare. Vilken lycka!
  • Tvättstugan är nu monterad. Lådor, dörrar och handtag är uppe. Tvättmaskin och torktumlare är inkopplade och redan vältestade.
  • Köket är uppackat och genomdiskat, diskmaskinen från IKEA var riktigt fenomenalt bra och snabb. Härligt! Det gjorde att vi känner oss mer hemma nu.
  • Bänkskivan har dom slipat och oljat (äntligen) så nu vågar vi laga mat och ha oss. Vi låg lite lågt med det i början.
  • Badrummet uppe är också relativt färdigt, vi väntar bara på att dom ska sätta upp duschväggarna också. Snyggt blev det!
  • Matbord, soffa, teve och dator är uppe. Fortfarande har vi inga kanaler på teven, men man kan i alla fall titta på film...
  • Vi har utöver detta klämt in jobb som vanligt, en grillkväll, en möhippa och dessutom hunnit hjälpa min bror flytta.

Jag har säkert glömt något, men det händer liksom grejjer hela tiden. Vi får hoppas att tempot håller i sig. Nästa helg hoppas jag att vi ska hinna varva ner och njuta lite också. Då får vi besök av fina vänner, efterlängtat!

Nu ska jag pyssla om tvätten innan jag behöver sova. Ha det toppen så länge, så återkommer jag med bilder inom kort!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar