fredag 16 juli 2010

Wohoo!

Nu har vi haft en slutbesiktning! Det var ju inte sådär superfärdigt direkt, men på lördag lunch ska allt utom badrummet uppe vara färdigt, så då flyttar vi in! Önskar att allt hade blivit klart direkt, men badrummet uppe ska bli klart snabbt, så vi får bara bita ihop några dagar, helt enkelt. Torktider är ju svåra att skynda på så mycket.

Blev lite tokigt även med tvättstugan nu, så vi fick snabblösa med en extra garderob som går in utan problem. Därför även en hastig tur-och-retur-med-släp-till-ikea. Passade på att slänga ner en sängstomme och lite andra otympliga saker, skönt att få det också fixat. Tack snälla svärfar som ställde upp med kort varsel!

Anebyhus ersätter såklart tvättstugegrejjerna och är väldigt bra och tillmötesgående. Skönt!

Badrummet nere är i alla fall klart, med varmvatten och allt! Det som återstår är att montera handtag på lådorna, men det fixar vi själva. (Vi börjar ju bli vassa på det vid det här laget..)

Och jag står fast vid att jag är supernöjd med badrummet, härligt!

Ikväll tog jag en sväng förbi huset och smög in i mörkret. Det konstiga är att jag är sjukt mörkrädd i stugen, men i huset var jag helt trygg. Mycket bra! Testade köksbelysningen, väldigt mysigt. Tror dock att det saknas en lampa under skåpen, hoppas att elektrikern fixar fram den sista också. Uttagen har tillfälligt blivit vita i plast, men dom kommer att bytas till borstat stål. Blir nog mycket bättre!

Och trappan är på plats, även den känns superbra! Knarrar en del, men det kanske hör till. Man lär väl vänja sig, det är ju ett gäng vändor om dagen man kommer att springa där...

Och för att hålla humöret och orken uppe på alla våra fantastiska byggare passade vi på att fixa glass och kall dricka till dom, nu när kyl och frys är igång. Hoppas att det underlättar lite för dom imorgon.
Många punkter på slutbesiktningsprotokollet, så en efterbesiktning efter semestrarna lär det nog bli. Men det känns på något vis ändå väldigt bra om dom fortsätter styra upp i den här takten. Magkänslan är i alla fall väldigt positiv!

Dock värker axlarna och ryggen efter allt släpande av paket och grejjer idag, så nu kallar sängen!

Ha det fint så länge!

Kram,
M



3 kommentarer:

  1. Grattis till inflyttningen! Vår trappa knarrar också, förfärligt mycket, så trapptillverkaren måste komma och kolla på den. Den fick en anmärkning i besiktningsprotokollet.
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Hejsan, vet inte om du är aktiv här mera. Men jag skulle vilja veta vad ni har för nå mellan skåpena och bänken i köke... Såg väldigt fint ut, har funderat på något liknande.

    /Hannes

    SvaraRadera
  3. Hej Hannes!
    Jag är dålig på att uppdatera bloggen, men jag hjälper dig gärna! Förstår inte riktigt vilket du menar..? På väggen, alltså kaklet?
    Du får gärna maila mig på madeleine.rosdahl@gmail.com så ska jag försöka hjälpa dig!

    Hälsningar,
    Madde

    SvaraRadera