fredag 23 april 2010

En riktig höjdarhelg?


Ojojoj, vad vi har målat och fixat. Härligt, jobbigt och riktigt träningsvärksframkallande!
Idag har vi stannat i Malmö, men i helgen kommer jag med största sannolikhet att ta en sista svängom med penslarna. Krill jobbar, så jag får roa mig själv denna gången.

Emellanåt när vi målade så hörde vi en lärka sjunga precis ovanför oss, annars var allt bara tyst och stilla. Och solen stod på och det var helt fantastiskt! Förutom då när hagelskuren kom, helt objuden, och försökte blåsa oss av byggställningen. Ehm. Lite blåshål precis hos oss kanske?



Tvärs över gatan med det fulaste namnet (Hallå, har vi verkligen inget att säga till om? Det är faktiskt vi som ska bo där?!) så är dom nu igång med kedjehusen som ska byggas. Vi har haft så grönt och fint runt oss, nu har vi jordhögar.. Attans! Det var ju bara en tidsfråga egentligen, men jag tänkte att det kanske skulle falla i glömska?! Men ack nej.. :o)

Nu är i alla fall alla invändiga väggar färdgmålade, så himla snyggt! Vitt, vitt, vitt!

Nej, nu måste jag sova, helgen bjuder på fullt upp, så jag måste ladda batterierna. Ha det fint!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar