tisdag 27 april 2010

Andra leveransen

Idag kom andra leveransen från IKEA, bänkskivorna till köket! (Min snälle svärfar tog emot, så vi har inte varit på plats själva, även om vi såklart skulle vilja varit där.) Som ni kanske redan vet blev det ek. Mycket ek blir det. Bänkskivan i köket, fönsterbrädena, golven, trappstegen i trappan. Men i övrigt ska det vara kalla färger, vitt, svart, grått, beige. Så inreder vi med färg istället, då tror jag att ekövertaget minskar något.. :o)


Tvättstugans bänkskiva blir däremot denna, tror den blir bra till röda skåp och vita väggar!
Bilderna är lånade från IKEAs hemsida. Jag upptäckte förresten en tuff sak ganska nyligen på IKEA som jag inte sett förut; lådkylskåpet! Det är två kylda lådor i alltså. Himla praktiskt! Jag gillade den! Vi som inte har plats för så mycket högskåp pga fönster och annat kunde ju kört med sånna här..?! :o) Men det är försent för att klämma in den i vårt kök oavsett och det bli nog bra ändå.


I övrigt så tror jag att det jobbas febrilt med putsen denna veckan och jag längtar redan efter att få åka och titta i helgen och se hur långt de hunnit komma!
Förutom husprojekt, hästen och jobbet så tänkte jag ta mig an ännu en liten utmaning nu, kanske den svåraste av alla?! Att äta nyttigare! Inte för att jag behöver vara så orolig för vikten utan snarare för att sköta om insidan av kroppen lite bättre. Jag äter alldeles för mycket godis och skräpmat. Så nu blir det matlådor av! Och ordentligare frukost och nyttigare saker i skåpen hemma. Inte för att det ska bli godisförbud, men en liten skärpning! Så ser ni mig köpa lådvis med choklad får ni gärna säga till mig på skarpen! Och chips till kvällsmat no more!

Ja, jag kanske hänger ut mig själv nu, men jag behöver nog lite press i denna frågan. Eller vad tror ni? "-Nej, skulle jag vara beroende? Jag kan ju sluta om jag vill. Jag vill bara inte..." :o)

Med dom orden säger jag tack och godnatt!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar