tisdag 26 januari 2010

Söndagstur



I söndags tog vi en sväng förbi tomten eftersom vi ändå var i krokarna. Det var underbart att se de rosamålade pinnarna som gav en fingervisning på var huset kommer att stå. Maskinerna var på plats och längtade lika mycket som vi efter att det skulle bli måndag så att tomten skulle schaktas. :o)
Idag har vår kvalitetsansvarige ringt och meddelat att det är schaktat. Tydligen behövde det sänkas en decimeter, så jag vet inte om dom är färdiga, men jag tror att schaktgänget är grymma på det dom gör, så det är säkert klart under dagen. Tjohoo!
Tyvärr blev det ett missförstånd någonstans på vägen då vi hade lämnat in en ritning på carporten när vi skickade in bygglovet. Denna skulle Ks far hjälpa oss att rita upp med ett något större förråd. Sen kompletterade vi handlingarna på alla ställen så fort carportsritningen var klar. Trodde vi. Men det hade visst inte kommit med på nybyggnadskartan trots allt, så nu är allting förberett för en mindre carport. Attans. Men nu orkar vi inte göra om och vänta, så vi beslöt att köra på den mindre carporten. Vi ska trots allt bygga den själv och det blir nog bra oavsett. Men fy vad jobbigt det är för mig med kontrollbehovet när jag inte har kontrollen. Men ett hus ska vi nog få till på ett eller annat sätt.. :o)

1 kommentar:

  1. Vad spännande det skall bli att följa er, vi ligger ganska lika i tidplan. Jag måste kika runt lite här.

    Jag önskar er en fin kväll!

    SvaraRadera