tisdag 12 januari 2010

Flyt!


Nu är kontraktet skrivet och lägenheten är såld! Tjohoo! Det var en konstig budgivning och lite svåra beslut för oss som säljare, det var jag inte riktigt beredd på, men vi är absolut nöjda med utfallet! Vi fick nästan igen vad vi gav för lägenheten och då har vi ändå slitit på ett nyrenoverat kök och badrum i över tre år. Förvisso har vi gjort vid en hel del saker också, men det kan nog gå på ett ut. Det var i alla fall mer än vad vi trodde att vi skulle kunna få.

En trevlig bonus är att överlämnandet kunde ske i sommar så vi har skrivit att vi lämnar den 30 juni. Förhoppningsvis blir det byggstartmöte inom en eller två veckor och då borde vi väl få en preliminär datum på huset?! Blir det mycket senare måste vi mellanlanda, men i annat fall kanske vi kan skjuta något på övertagandedatumet. Köparna verkar vara väldigt flexibla och det känns ju himla skönt i alla fall!

Det känns så himla skönt att det är klart och att vi vet att vi inte behöver paniksälja lägenheten för att få loss pengar till huset. Så kan vi koppla av i helgen, när vi har födelsedagsfirande och allt. Underbart när man har sånt flyt, det är bara att njuta så länge det varar. :o)

Bara för att jag är glad betyder det inte att jag inte kommer att sakna lägenheten, för det kommer jag! Vi är båda extremt nöjda med allting vi gjort vid och det är inte mycket vi skulle vilja göra vid just nu, rent utseendemässigt. Det tar ju ett tag innan man vet vad man vill ha och har tid och råd (och motivation) att fixa till det. Ett helt hus kommer ju att ta sin lilla tid med piffande och sånt. Fast det är roligt att ha lite att se fram emot.
Det jag kommer att sakna allra mest är nog våra fantastiska tapeter, synd att man inte kan rulla av dom från väggen och plocka dom med sig.. Hihi. På bilden ovan är tapeten som sitter i köket.

Nej, nu ska jag sova. Det blev inte mycket reda med det i natt eftersom budgivningen inte var klar förrän halv elva på kvällen och sen var jag helt uppvarvad.

God natt!

4 kommentarer:

  1. Heja heja!

    Roligt för er. Vi tänkte exakt lika när vi sålde vår lägenhet tidigt, dock betyder det kanske för vår del att vi kommer behöva bo någon vecka eller så på annat ställa (vill inte!). Men visst är det skönt att veta hur mycket pengar man har att tillgå, och att man inte tvingas till en dålig affär vid senare tillfälle.

    Ha en riktigt bra dag!

    /Pillan

    SvaraRadera
  2. Grattis till försäljningen!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hittade till din blogg av en slump när vi googlade nyckelfärdiga hus :-) Jag och min sambo går i hustankar och hittade till Första Villan som vi tycker verkar prisvärt och bra! Jag är lite nyfiken vilket hus ni valt och vad det kommer att kosta er?
    (Exklusive tomten då).

    Kostar tillvalen mycket? Skulle vara kul med lite info från några som redan är igång med affären och inte bara den info man får av säljaren :-)

    /Nina, nina_magnusson@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! :o)

    Absolut Nina, jag mailar dig!

    SvaraRadera