onsdag 18 augusti 2010

Gravitation

Stenmjöl är visst himla tungt.
Man skulle kunna gissat det på namnet.
Men nej, optimist som man är tänker man att det inte är några problem alls, faktiskt.
Inte alls.
Så får vi se om man lyckas resa sig ur sängen alls imorgon.
Men den tiden, den sorgen...

Uteplatsen börjar ta form. Stenmjölet är ojämnt och har hyfsat fel lutning, men tanken är att det ska bli bättre snart och att det sen ska packas och skrapas jämnt och sen är det stenläggning nästa.

Framsidan är lite lättare, men här ska vi få till gången lite snyggt och mjukt svängd, hade vi tänkt. Klurigt.

Dagens bästa investering är ett par supersköna stövlar som jag köpte - inte en dag för tidigt - för att slippa gräva i typ flipflops eller ballerinaskor som var alternativet.
Regn och grus; bring it on - I'm ready!

Och tycker ni att jag ser trött och färdig ut på bilden så är det helt sant! Puh!

Då ska vi bara beställa stenen också. Ca 120 kvadrat, var det sagt. Så vi skulle bara kontrollmäta igår. Och enligt min uträkning idag blir det närmare 170 kvadrat. Så nu vet jag varken ut eller in. Krill, kom hem från jobbet snart och hjälp mig med de inte så stenkul besluten!?! :o)

Sen var det det där med färgen. Ni som gett mig respons på bilden på bloggen med mörk respektive ljus marksten röstar för ljus. Det gör nog vi själva också. Men en svart/grå inramning och med svart singel i rabatten längs med huset, i alla fall innanför gången och uppfarten. Men den ljusgrå färgen är lite trist mot fasaden. Den ser lite dassig ut och fasaden blir lite lila-aktig. Det kanske aldrig syns. Man kanske inte tänker på det. Eller vad tror ni?
Åh, ljuva beslutsångest! HJÄLP?! ;o)

Nu ska jag bege mig tillbaka till köket och baka/laga något.
Jag älskar vårt kök!

Kramkram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar