onsdag 2 juni 2010

My little pony?


Man skulle kunna tro att denna regnbågen är hämtad ur "My little pony", som jag för övrigt älskade när jag var liten. Visst är det otroligt vad naturen kan vara vacker?! Tyvärr gör bilden inte riktigt rättvisa, tagen med mobilkamera från hästryggen, då blir det som det blir..

Jo, huset då alltså.. Krill var förbi en sväng igår och då var köket någorlunda uppe, innerdörrarna var uppe och högarna med kakel har liksom flyttats till respektive rum för att invänta kakelläggaren. Foto lär finnas men inte tillgängliga just nu, får återkomma med det.

Vi skulle göra en drive med köksmonteringen i helgen, men det gick väl lite sådär.. Tur att vi köper nyckelfärdigt hus, säger jag bara! Tänk om vi skulle stått där med ett gammalt renoveringsobjekt?!
Tanken var att vi bara skulle montera på lite skåpluckor, men det var inte så bara, visade det sig. Dörrarna drog i taket och trots att Krill är händig och duktig på sånt så lyckades vi inte lösa det riktigt. Oerhört frustrerande! Vi fick lämna problemet till proffsen som lovade att titta på det, dom löser säkert det. Tanken var ju bara att vi skulle hålla nere monteringskostnaderna och avlasta med köksmonteringen så mycket vi bara kunde.

Nu ser vi med spänning fram emot att titta förbi huset snart igen, det lär ju hänt en hel del, kan jag tänka mig!

Återkommer med bilder en annan dag, kudden kallar nu. Godnatt!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar