onsdag 19 maj 2010

Soffpotatis?



Man har ju börjar vänja sig vid att leverera spännande nyheter och nya bilder jämt och ständigt, men just nu verkar det hyfsat lugnt. Nån gång kan det ju faktiskt få vara lugnt också. Faktiskt. Jag gissar dock att det jobbas på med golvet i huset.

Själv tänker jag mest på jobb, häst och flyttlådor just nu. Och på den underbara våren som verkar ha hittat hit igen. Fantastiskt! Var ute i skogen och red idag bland allt det gröna som vaknat till liv. Och nu sitter jag och tittar ut från lägenheten där vi har ett himla vackert blommande träd utanför. Naturligtvis går tankarna direkt till trädgård..

Vi klurar och har oss. Än så länge finns en väldigt grov skiss och en önskelista på vackra växter. Men inget mer. Jag vill få fram som rum i trädgården och en lugnande känsla utan att det blir tråkigt och händelselöst. Ska läsa på lite i nån trädgårdsbok ikväll..

Soffa har vi dock hunnit fundera på och provsitta lite. Vi har haft svårt att hitta något som fallit oss i smaken utan att kosta skjortan, men nu kan vi nog ha hittat soffan för oss! Tanken är att vi ska ha kvar soffan vi har nu i allrummet och till det stora vardagsrummet på nedervåningen vill vi ha två stora och rymliga soffor, gärna en av dom med schäslong. Vad säger ni om soffan på bilden; Kivik från IKEA? Den gråa (se bilden nedan, som är lånad från IKEA.se) var jättefin, men med fast klädsel. Och så gick den lite i någon beige nyans och jag vill ju köra på stilistiskt svart/vitt/grått/rött tema.. Då tänkte vi eventuellt vara lite galna och slå till på tomteröda soffor (se bilden ovan, även den lånad från IKEA.se). Med utbytbara klädslar. Så kan man ju alltid tänka om, tänker jag..


Nu låter det som om jag ensam planerar och tycker till om allt detta, men så är det såklart inte! Det bästa med hela den här husgrejjen är att vi båda tycker att det är fantastiskt roligt och att vi med några mindre kompromisser har väldigt snarlik smak och därför kan fantisera ihop vårt framtida hus tillsammans på ett härligt sätt! En gemensam hobby, skulle man kanske kunna säga.. (Kanske en dyr hobby i så fall, men ni förstår hur jag menar?!) Problemet är att vi har en sån där vecka där vi inte träffar varandra i vaket tillstånd alls och om vi pratar så är det i telefon när någon av oss jobbar. Så just nu har jag ingen att bolla med, så det blir på bloggen istället. Man blir ju lite besatt eller åtminstone en smula beroende av att prata hus... :o)

Nu får jag gå och läsa på om trädgårderi.
Återkommer inom kort med tankar kring detta..

Kram,

M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar