torsdag 26 maj 2011

Senaste nytt

Carporten jobbas det flitigt på nu. Krill och svärfar är superduktiga! Det har hänt en hel del sedan denna bilden togs. Dock är takstolsmomentet kvar, det känns som en tung bit. Men my god vad bra det kommer att bli! :o)

Själv ska jag ta lite hjälp av mamma med ett syprojekt, hittade detta supersöta tyget och föll pladask! Återkommer med bild på färdigt projekt inom en snar framtid!



Projekt pallkragar som verkade så lovande gick lite år skogen. Såhär fina zucciniplantor satte jag ut och dagen efter såg de ut som torkat ogräs. Klarade nog inte temperaturomställningen, såklart hade vi inte vädret på vår sida just den natten. Det blir till att ge sig på nya planteringar till helgen och hålla tummarna för att det går lite bättre nästa gång.


Men i helgen fick vi ett stort gäng med jordgubbsplantor och lite kryddor av finaste svärföräldrarna, ser fortfarande lovande ut! Åh, hoppas hoppas att jag kan få dom att överleva! Jag har inga gröna fingrar, men när det gäller trädgårdslandet vill jag verkligen lära mig!


Annars är det inte så mycket nytt. Fullt upp med inget speciellt, liksom. Vi var på möhippa respektive svensexa i helgen, himla trevligt och framförallt roligt. Trodde inte man kunde få trängingsvärk i kindmusklerna.. ;o) Nu önskar vi K & F ett fantastiskt Parisbröllop imorgon!


Och så var vi på BB-visning igår. Kändes konstigt och overkligt, men positivt överraskande med mycket mindre sjukhuskänsla än vad jag hade räknat med. Skönt! Då kanske man vågar ta sig dit i sommar ändå, alltså.. ;o)


Nä, nu får jag bege mig till jobbet. Ha det fint tills vi hörs!


Kram,M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar