måndag 9 maj 2011

Ett gräsligt inlägg...

Det där med målningen alltså.... Vinden vs. Madde: 1-0. Dörren är ju precis i ett blåshål och förutom att det var öronbedövande med stormen och snörena från presenningen piskade mig med jämna mellanrum så lyckades jag även få en rak höger av dörren så att jag är superöm vid tinningen. Bläh. Det var en motig målardag, måste jag säga! Första två lagerna av grundolja- & färg är i alla fall på dörren nu. Alltid något?!

Och den där gräsmattan, alltså. Äntligen började den bli gröööön! och sen stannade det liksom av. På sina ställen fortsätter tussarna att växa, men jag börjar bli riktigt orolig att det inte fixar sig så lätt längre. Att vi slarvade när vi gav oss på att så. Att vi borde haft bättre jord. Och bättre frön. Och vattnat mer. Inte hjälper det att granne efter granne som har byggt under vintern nu rullar ut sina rulle-gräsmattor. Så tätt och grönt och fint. Men alltså jag är inte ett dugg avundsjuk, inte ett dugg! (Eller?)

Är det någon som kan upplysa mig om vad det här är för grönt som låtsas vara gräs?

Eller det här? Vi har plockat så sjuuukt mycket, men det hjälper dåligt när det inte är någon som rensar på tomterna runt omkring...

Och ska jorden se ut såhär, med sprickor och allt? Och typ singel?`


Åh, jag vill vinna pengar och anlita någon som fixar fint rulle-gräs istället. Och det nu! Hur var det med barfota i gräset? Va, va, va?


Men jag är inte alls bitter och avundsjuk på grannarnas fina gräsmattor. Inte alls. Vår fina gräsmatta matchar i alla fall all byggoreda som vi ställt till med. Nu kan det ju bara bli bättre, inte sant?


Istället flyr jag in i köket och bakar, min nya obsession. För med jordgubbar och sockerkaka kan man ju bara vara lycklig, mums!


Trevlig kväll!


Kram,
M

3 kommentarer:

  1. Va trist att gräsmattan ser ut så :(
    Jag tror det beror på att jorden är dålig..
    Den innehåller kanske för mycket lera?
    Hoppas det löser sej..

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Mia! Det kanske är så. Typiskt när vi köpte en massa jord för att vår sandjord skulle dränera för bra. Man hade ju önskat att det inte skulle behöva ta så mycket tid/jobb/pengar en gång till, men det går ju i alla fall att fixa på något vis. Bara störigt, skönt att få "kräka av sig" lite. Tack för moraliskt stöd! ;o)

    SvaraRadera
  3. Trodde inte heller att det skulle vara så bökigt att fixa gräsmatta. Vi sådde förra sommaren och den ser väldigt torr och hård ut. Nu har jag köpt dress och mera frön. Lycka till!!

    SvaraRadera