torsdag 21 april 2011

Underbara kvällspromenad!


Idag lurade jag till mig lite sällskap på kvällspromenaden, mycket trevligt! Som gravid och otränad har jag hakat på mina kollegor i en stegtävling, lite för att få den där lilla pressen så att man kommer ut på de där promenaderna som inte blir av annars. När jag varit aktiv med hästarna har jag hållt igång ganska bra ändå och joggingturerna i höstas kom igång riktigt bra. Och nu samlar jag alltså steg. Hur bra det går med ett stíllasittande jobb och pendling kan man diskutera. Men finns det en bättre årstid för kvällspromenader efter jobbet? Tror inte det! Bara kolla solnedgången på bilden, bättre avstressning går knappt att hitta!


Här har vi då mim mamma och deras fantastiskt söta hund som fick upptäcka stranden för första gången. Tänk vilken lycka med sand och tång och vågor? Glädjen smittade av sig, kan man säga... ;o)

Nu tänker jag njuta av en riktigt härlig långhelg och jag önskar er alla en glad påsk!

Kram, M

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Försökte hitta en e-post adress, men jag kör här istället. Jag och min man ska bygga ett A164 i Krokek (utanför Norrköping). Eftersom det inte finns några visningshus i närheten, så har vi "chansat" när vi valde huset. Nu när vi tittar på planlösningen försöker vi komma på förvaringsmöjligheter. Tycker ni att det saknas förvaring? Vi funderar på att lösa det med att ta bort det stora sovrummet därnere och göra ett förråd ut från tvättstugan. Samtidigt skulle det vara skönt att göra tvättstugan större (som ni har gjort). Vi är i valet och kvalet... Känner ni att ni har tillräckligt med förvaringsmöjligheter i huset som ni har det nu? (Tänker på allt man samlar på sig julgrejer, krukor, gamla böcker man inte vill slänga, men inte heller ställa fram, mm mm)

    Superroligt att läsa bloggen, tycker det är jättefint hos er och man får mycket inspiration!

    kram
    Priya

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack snälla, kul att höra! :o)

    Åh, vad spännande! Hoppas ni blir lika nöjda med ert hus som vi är med vårt då!

    Alltså det där med förvaring, det kan man ju inte ha för mycket av! Garderoben uppe känns härligt stor, mycket större än vad vi hade trott. Men jag hade nog önskat mig två sånna om jag hade kunnat... Julgrejjer och ett fåtal andra lådor som vi bara ska "arkivera" har vi faktiskt smugit upp på vinden. Krukor och sånt som inte behöver stå uppvärmt ska flytta ut i förrådet i carporten när det blir klart, men de tio kvadraten vi får där kommer ju tyvärr inte att räcka hysteriskt långt. Vi gillar det öppna och ljusa i vårt planlösning nere, men det hade kanske varit smidigt att bygga in trappan för att få in det där extra förrådet på lämpligt ställe. Den ytan kan man ju ändå inte utnyttja så bra på höjden, tänker jag. Vi har ju valt att ha vårt matbord i vardagsrummet, så jag hade nog inte velat ha tvättstugan större för då hade matbordet kommit för långt bort. Men det är såklart en smaksak. Vi har mycket förvaring i tvättstugan och är nöjda med det, vi bör ha lite att växa i. Men otympliga saker som extrasäng/extrastolar och sånt går ju inte att smälla in där. Ett alternativ skulle kunna vara att sätta in stora garderober i de andra sovrummen och ha vår "walk-in-closet" som förråd för otympliga saker. Sovrummen uppe är ju stora.

    För oss räcker förvaringen finfint, men vi är ännu bara två personer och kommer från en liten tvåa sedan tidigare, så det underlättar såklart. Fast jag vill tro att ju mer förvaringsytor man har desto mer skit sparar man undan i onödan. ;o)

    Jag hoppas det hjälpte lite, jag vet hur svårt (fast roligt) det är med alla besluten?! Är det något mer du funderar över får du gärna höra av dig på min mail; madeleine.rosdahl@gmail.com. Bara roligt om man kan hjälpa till! :o)

    Lycka till!

    Kram,
    madde

    SvaraRadera