fredag 1 april 2011

Cravings?


Som gravid ska man ju tydligen ha en massa cravings. Jag har inte märkt att det gäller mig, inte än i alla fall. Eller så är det bara för att jag är sån alltid. Det har gått flera månader med illamående där jag knappt kunnat äta något så det har snarare varit uteslutningsmetoden för vad jag kunnat stoppa i mig och så har jag fått äta mycket av det. Och vad det varit har skiftat rejält. Nu är det mer sug efter saker, men mer eller mindre samma saker som vanligt. Choklad, till exempel. Och bär. I love bär. Svindyrt, men ska man tokkränga något borde det i alla fall inte vara lika onyttit för mig och vår lilla bebis. Så det får bli en del bär även om det inte är säsong. Och varför inte kombinera dom med lite härlig vaniljglass och pannkakor? Mums!


Märks det att jag är hungrig? För att fira att det är fredag, att jag har långhelgsledigt och att vi är inne på vecka 23, så ska jag nog smyga ner i köket och leta upp lite frukost.


[och se upp idag, det är visst första april!]


Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar