lördag 16 april 2011

Trädgårdsframsteg [Part I]

Välkommen våren! Nu börjar det hända grejjer, I love it!

Världens bästa kille och svärfar har slitit hela veckan med carporten. Skelettet till förrådet var uppe när jag kom hem häromdagen, så härligt att se!

Och nu är hela lådan klar, om man kan säga så. Nästa steg är att bygga vidare på själva carporten. Limträbalk och takstolar är beställt, sägs det. Trots att jag är lite av ett kontrollfreak så är jag inte alls med i carportsprocessen, men jag är supertrygg med att det kommer att bli kanonbra! Hoppas jag kan bidra med något lite längre fram, typ målning eller så...


Gräsmattan kommer mer och mer, men fläckvis är den lite dyster. Vi får se om vi kan bättra på den lite. Vi måste i alla fall få till någon slags inramning runt huset så att vi kan lägga sten mot själva grunden. Som en "skiss" har vi lagt ut sten nu, men den ska ju ner i jorden och dessutom måste jorden jämnas till.


"Stenramen" ska gå runt hela kortsidan och ända fram till ytterdörren ungefär.


Och om ni ser de två utplacerade stenarna så är det ungefär där vi tänkt bygga upp ett litet trädäck, för mysiga frukoststunder. Resten ska fyllas upp med nån slags sten (fortfarande inte bestämt vilken sort) och så kanske vi kan plantera nån liten växt bland stenarna.
Vad tror ni, kan det bli något?


Tips emottages tacksamt! Även beträffande vilken sorts sten vi ska fylla upp med. (se gamla inlägget för vilka två alternativ vi har bestämt oss för) Nu får carportsprojektet vila nån vecka, men jag återkommer med news. Ha det fint så länge!

Kram, M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar