måndag 21 mars 2011

To do-list

Nu är vi visst länkade till Första Villans hemsida, välkomna eventuella nya läsare! :o)

Jag tänkte dela med mig av vår att göra-lista för att ni ska kunna veta vad vi hoppas kunna dela med oss av under våren och sommaren. Ja, och för att vi ska sätta lite press på oss själva för att få det gjort också, kanske.
  • Bygga carport (hög prio, grunden och plintarna står bara och väntar på oss)
  • Lägga sten runt huset (och jag vill gärna ha tips även här, diabassten (bilden ovan) eller svart/vit sjösten?)
  • Plantera häck (vilken sort har vi fortfarande inte lyckats bestämma oss för, tips?)
  • Lite första hjälpen till vår brun-beiga början till gräsmatta
  • När vi tömt rummet som fungerar som trädgårdsförråd tänkte vi inreda ett gästrum nere
  • När vi börjat inreda gästrummet kan vi packa upp en del lådor som står i ett annat sovrum och kanske kunna förbereda ett barnrum
  • Köksträdgårdsprojekt; pallkragar som fylls med jord för att vi ska kunna odla lite grönsaker och kryddor själv
  • Plantera träd som vi fått muntligt donerade av nära och kära
  • Tavel- & fondtapetprojekt i mån av tid för att få bort den kala känslan i vissa rum

Ja, alltså, vi kommer att ha att göra, det ser jag ju...Jag lovar att uppdatera när det händer något!

Ha en skön kväll så hörs vi snart!

Kram,
M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar