fredag 8 oktober 2010

Bullfest

ÄNTLIGEN har jag bakat dom där kanelbullarna! 80 st närmare bestämt. Nu kan vi officiellt säga att köket är invigt. Och frysen är förberedd för oväntade besök. Najs!

Och såhär ser det ut när jag cyklar hem från tåget. Det är ofta en härlig dimma som ligger över fälten runt oss, man kan nästan se älvorna dansa faktiskt! Jag tror att havsluften och Nybroån båda bidrar till detta. Jag älskar hur vackert det är!

Badrumsstegen är på plats ja, den får definitivt godkänt!

Gräsfröna är hyfsat på plats och vi kikar nyfiket efter gröna framsteg varje dag, trots att det med största sannolikhet dröjer lite till. Hett tips dock: så inte gräs på blåsiga ställen när det är halv storm ute. Det är sant som dom säger, det blir inte bra! Men lite spänning i vardagen blir det allt, vi får väl se var gräset tänker titta fram!
Nästa inköp skulle kunna vara detta badkaret från westerbergs, vad tror ni om det? Verkar passa bra i stil och storlek. Vi ska ha utan bubbel, helst inte för dyrt och tungt, men det ska vara lätt att hålla rent. Någon som har erfarenhet? Dock ligger vi lågt i väntan på golvlutningsdomen som nog kommer under veckan. (Bilden är lånad från westerbergs hemsida)

Apropå bilder, jag älskar sånna där snygga bloggar som är stilrena och vita med hejdundrande snygga och inspirerande foton. Sånna som får en att vilja springa iväg och köpa allting nytt och fint och välstylat. Och så lägger jag självupp foton med helkass kvalitet (!). Jag beklagar detta, men jag har min mobiltelefonskamera och det är den jag har tillgång till. Jag tycker att den kämpar på bra och hellre taskig kvalitet på bilderna än inga bilder alls.

I ett annat liv ska jag ta tag i alla mina "jag skulle vilja...". Det rör sig bland annat om fotografering, gitarrspelning, träning av alla möjliga slag och införskaffande av en och annan häst och hund och katt. Allting verkar dock kräva mer eller mindre tid och pengar, så jag får väl hitta en ände att börja i...

Ha det gott tills vi hörs!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar