tisdag 19 oktober 2010

Bästa presenten!

Idag firar jag födelsedag och gräset bestämde sig visst för att komma till världen samma dag som jag. Så underbart att se lite späda gröna strån! Om ni undrar vad det är för stenbumlingar så kan jag meddela att det bara är en närbild, det är snarare gräset som inte är så högt...

Och så vill jag dela med mig av den här bilden som jag inte trodde skjulle bli något, men jag lyckades visst fånga regnbågen ändå. Ännu en fantastisk kvällsvy från vårt fönster i allrummet på ovanvåningen!

Minns ni att jag skrev om kaklet och lutningen i badrummet på ovanvåningen? Att det var tokigt och rann ut på golvet utanför duschen? Man skulle kunna tro att det skulle bli tjafs om en sån sak med hustillverkaren när allting är clearat och klart med slutbesiktning och de sista pengarna är inbetalda. Men icke! Anebyhus har varit här och haft med sig en kakelsättare och fixat på studs. Det räckte att lyfta upp några plattor och slipa lite på baksidan och rätta till dom lite. Vi testade resultatet i söndags och nu var det bra! Kanske inte den mest perfekta lutningen, men allt vatten höll sig i duschen innanför listerna och det är ju det viktiga. Väldigt skönt att man inte behövd riva upp hela rummet och börja om, som var vår fasa.
Dock lossnade lite av fogen efter att vi hade duschat, så vi kanske skulle låtit det vara lite längre eller om fogen inte var riktigt frisk, vad vet jag?! Vi skulle vänta två dagar innan vi duschade och vi väntade tre dagar. Anebyhus kommer i alla fall tillbaka och tittar och fixar imorgon igen, så det blir säkert ordning på fogen också.
Tack alla ni på Anebyhus för att ni håller vad ni lovar, tack vare det har ni två mycket nöjda kunder!

Idag fick vi även huset värderat skriftligt och det känns verkligen postivt, speciellt eftersom vi inte fått upp den där carporten ännu och med tanke på att trädgården ser ut som den gör. Det var t o m lite mer än vi hade vågat hoppas på, känns bra nu när lånen ska sättas och ev bindas. När trädgården är på plats och carporten är färdig kan vi förhoppningsvis göra en ny värdering och förändra lånesituationen ytterligare. Känns väldigt positivt!

Ha en riktigt skön kväll!

Kram,
M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar