söndag 31 oktober 2010

Nästa projekt


Gräset har äntligen börjat hitta fram!

Nästa projekt är att få till nån slags kant längs huset som vi kan fylla med nån snygg sten. På norrsidan ser det ju ut som ovan, här ska det bara fyllas med sten. Men södersidan är det lite värre med...

Ja, detta blir ju öster, här ska vi i framtiden bygga ett litet trädäck, för mysiga sommarfrukostar. Därför bestämde vi oss för att inte fylla med jord och så gräs. Men hur gör man övergången från gången till gräsmatta och trädäck så att det blir snyggt? Åh, vi har helt kört fast. Hjäääälp?

På södersidan ska vi gräva ner lite rör som leder vidare med el och vatten till carporten, måste få dom att skarvas ihop lite snyggt. Tills carporten kommit upp får det också vara lite på halvfart.

Och i västerläge ska kanten gå ihop lite snyggt med uteplatsen. Jag tänker mig en inramning som den runt plattorna, för att man ska kunna köra någonstans med gräsklipparen. Men åh, det blir liksom inte riktigt bra! Är det någon som sitter på ett bra tips eller vet någon som kan hjälpa oss med detta?

Carporten har hamnat lite på vänt, det kan nog hända att det blir ett vårprojekt i alla fall. Kanske att vi istället borde plantera lite häck? Men vi har inte lyckats bestämma vilken sort ännu. Återkommer om det.

Annars är allt lugnt och vi känner oss liksom hemma. Vi firade Krills 30-årsdag (ja, ganska mycket i efterskott alltså) förra helgen och det blev ju lite som en inflyttningsfest också. Och lite fördelsedagsfirande för mig med. Många flugor i en smäll, kan man säga. Det var väldigt härligt att kunna ha långbord i vardagsrummet. Det är man ju inte bortskämd med sedan tidigare, kan man säga...

Och så har vi blivit morbror och moster igen (ja eller vad man nu kallar mig?). Än har vi dock inte kunnat träffa lilltjejen mer än i magen. Men stort grattis till den nyväxta familjen!

Idag är det tvätt och röjardag för mig, Krill jobbar och jag är lite ensam och rastlös. Vi får se vad det blir för vettigt av denna dagen, om jag kanske tar mig in till Ystad eller Malmö. En lång joggingtur i solen är i alla fall ett måste, härligt!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar