lördag 5 juli 2014

Hall / trappa / allrum uppe

Hallen är rymlig och bra, vi är väldigt nöjda över att vi la klinkers hela vägen ut!

Garderoben döljer och gömmer. Skönt men inte lättaste med treåringen som inte riktigt når upp själv. Får kanske bli en alternativ lösning under trappan framöver... 

Trappan fick äntligen en lampa! Sticker kanske ut lite men ger supersnygg och lagom stark belysning på kvällen!


Fönsterna på ovanvåningen är härliga, sjukt skönt att vi satte in ett extra!
Utsikten är inte heller helt fel, hoppas att den blir bra även i framtiden, ifall det byggs hus på området utanför.

På önskelistan står nya högtalare samt en lite mer praktisk (och gärna vägghängd) förvaringsmöbel.

Här var vi jämt när vi flyttade in, nu används rummet mer sparsamt, men jag kan tänka mig att det kommer till nytta framöver, så barnen får ett eget tv-tillhåll!
 
Kram, m

4 kommentarer:

  1. Var har ni köpt eran soffa i allrummet?! Jag letar lite passivt efter mysiga prisvärda soffor till vårt allrum, och vill gärna ha en rymlig schäslong! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du gillar den! Den soffan köpte vi typ 2008 på Bolagret, har varit kanon och inte så fasligt dyr har jag för mig.
      Det kanske är helt fel look, men nere har vi Kivik från Ikea, sjukt skön soffa, jag älskar den schäslongen! Börjar tyvärr bli lite nersutten, men jag funderar på att kolla om man kan beställa bara en ny dyna eller så. I värsta fall en ny schäslong utan klädsel. ;) Hade jag köpt på nytt hade jag övervägt flera schäslonger ihopsatta, typ som biohörna i allrummet. Hur gött är inte det?! ;) Hoppas att du hittar en bra soffa i alla fall!

      Radera
  2. hej vart har ni köpt trapp lampan så fin
    ja allt är mycketfint
    Med vänlig hälsning Sussi

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag har en lite off topic fråga. Visst har ni byggt med Anebyhus? Och nu till min fråga: blev ni nöjda? Det ä nämligen så att det finns bara negativt man kan läsa om dem me man är ändå sugen/Marta

    SvaraRadera