tisdag 11 oktober 2011

chill



Inte blir det mycket gjort om dagarna. Vi äter och vilar och försöker hinna med en promenad och dusch varje dag. Sen hopar sig tydligen tvätten och dammråttorna när man är hemma hela dagarna, så det tar ju sin tid det också. Tacka vet jag bärselen, så man får händerna fria emellanåt! K klippte gräset häromdagen, kan det vara för sista gången denna säsongen?!

Nästa projekt som jag ska ge mig på är plintarna till blivande trädäcket på framsidan. Det blir ca 2x3 meter bara, tanken är att man ska kunna äta frukost i morgonsolen. Det är ingen brådska med däcket, men jag vill få plintarna på plats så att jag kan fixa till stenen som ska läggas mellan gräs och hus. Jag börjar tröttna på de fula groparna vi har nu... Men hur ska man tänka? Någon som har byggt däck och kan komma med tips? Skruvar man fast något i grunden? Tror ni att det räcker med 6 plintar?


Tacksam för råd! Ha det fint!

Kram, m

2 kommentarer:

  1. Har själv hittat två guider på beijerbygg.se den första beskrivningen är ett trädäck och den andra en altan. Skillnaden är att altanen kommer upp från marken (på plintar) vilket jag föredrar för att slippa fuktproblem i framtiden! Hoppas de är till någon hjälp!

    http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=11796

    http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=25929

    SvaraRadera
  2. Det är det absolut! Tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera