måndag 8 augusti 2011

Resultat!

Krill målade grunden, blev som ny! Vi måste verkligen fylla upp med sten snart, så att det ser mer färdigt ut. Frågan är bara var plintarna till ett framtida trädäck ska grävas ner innan dess? Beror lite på var husen intill ska byggas, eller snarare hur mycket morgonsol de tar för oss?!

I tisdags kväll målades det flitigt här, Krill stod för carportsmålandet och jag tog ett sista tag på förrådsdörren. Äntligen blev den vit på riktigt!

Ja, och samma kväll satte magen igång med lite barnafödande. Kan det ha varit målningen som startade det, månntro?!

Vid åtta på kvällen förstod vi att det var igång (det var alltså inte bara lite förvärkar som hade startat på morgonen, det var snarare riktiga värkar, oups!), vid halv elva körde vi in till BB och halv fyra morgonen därpå var lillkillen född! En kraftansträngning, visst, men vi hade tur. Inga komplikationer och en relativt snabb förlossning får man väl säga! Hann inte ens med att testa lustgasen, gjorde mig nästan lite besviken... ;o)

Två dagar före utsatt tid, 3910 g, 53 cm lång och (såklart, jag är ju inte partisk) alldeles underbart söt!

Just nu går dagarna och nätterna ihop i ett virrvarr och vi försöker febrilt hitta nån slags rutiner som fungerar, men såhär i början är det lite lurigt. Det blir bättre, jag vet. Tills dess blir både husprojekt och blogg antagligen lite lidande, jag ber om ursäkt för det. Men jag har inte glömt er!

Nu ska jag gå och mysa med killarna, ha det fint så hörs vi snart!

Kram,
Madde

4 kommentarer:

  1. Grattis till den underbara lill-killen :)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!
    Kram
    Priya (Norrköping)

    SvaraRadera
  3. Som sagt stort grattis och lycka till. Och tack än en gång för att vi fick droppa in i ert hem igår, hoppas det inte var allt för awkward! :-)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! :o)

    Cicci, inga problem, det var bara trevligt! Lycka till nu som sagt, vi följer ert bygge med spänning!

    SvaraRadera