tisdag 2 augusti 2011

All denna väntan...

Gräsmattan ser fortfarande finfin ut, om än lite randig. Nu vet vi med säkerhet att det är gödningen som inte sprids helt jämnt. Typiskt! Men det jämnar nog ut sig.

Tur man har en kille med gröna fingrar i alla fall! ;o)

Samma fantastiske kille står för det mesta jobbet nu, han har målat en massa på carport/förråd. Och i skrivande stund kryper han omkring i värmen (över trettio grader, strålande sol och vindstilla!) och målar grunden svart. Färgen från i fjol har flagnat bort och skrapats bort i stenläggning och snöskottning. Nu ser huset helt nytt ut, tänk att det gör så stor skillnad?!

Innan gräsklippningen igår plockade vi en säck ogräs, när jag skulle ha upp en maskros tyckte jag att hela jorden rörde sig. En sån stor sten måste vi ju ta bort, sa jag, och så började krill hjälpa mig att få tag på den. Det var ingen sten. Det var en halv skylt! "Östra" nånting. Undrar vilket östra vår jord är hämtad från? Tänk att vi missat den innan och nu låg den precis vid gräsytan. Tokigt!

Annars väntar vi mest på att det ska hända något. Beräknat till fredag, som jag säkert har berättat, men i värmen blir svullnaden ganska påtaglig och kroppen värker, så jag hade gärna sett att han/hon hade tänkt ploppa ut snart. Sånna här elefantfötter slipper man ju gärna?!

Nu är det duschen som gäller, sen får vi hitta på något trevligt med den här dagen också!
Ta hand om er så länge!

Kram,
Madde

1 kommentar:

  1. Hur har det gått, har ni fått någon bebis ännu?! :-)

    SvaraRadera