onsdag 24 november 2010

Hej Vinter!

Åh, som jag har längtat hela hösten efter lite mer mysbelysning i vardagen. Lite glöggmys och tända ljus. Och den vackra vita snön som lyser upp överallt. (Välkommen hit, snön!) Och den härligt friska luften ersätter den tunga fuktiga luften som hängt hos oss större delen av hösten. Aj löv itt!

Snart, snart går det mot ljusare tider igen och snart får vi julmysa lite också.
Jag som inte brukar gilla julen så hysteriskt mycket längtar mer än på länge. Och jag är alltså supertaggad på att få juldekorera lite! Eller åtminstone lite stjärnor i fönsterna till att börja med. Åh, härligt!

Lite mindre kul att krypköra typ 7 mil till jobbet på en ojämn isbana i morse dock, men man kan inte få allt. Hem gick finfint i alla fall.

Det enda tråkiga just nu är att vi bara går om varandra hela tiden och att vintermysa ensam hemma i ett stort hus tappar snabbt sin charm. Nån dag då och då kan såklart vara skönt, men usch så tråkigt när det blir såhär mycket...

Jag ska försöka återkomma med någon bild på huset i vinterskrud, men nu har jag bara varit hemma i mörker så det blir ingen riktig ordning med det, tyvärr.

Om vi har några andra nyheter? Håll i er:
Sofforna är beställda!!! Och om mindre än två veckor är vi inte längre bortkopplade från resten av världen. Då får vi nämligen fiber inkopplat! Om ni undrar vad det innebär så kan jag säga att utan kanaler på teven från juni till december, utan ordentligt bredband och utan hemtelefon är vi sjukt värda detta nu! Wohooo!

Ha det fint!

Kram,
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar