söndag 27 december 2009

Snart, snart, snart..


Här är en bild på oss; dom blivande husägarna! Vi längtar så!

Dock blir jag lite matt när jag tänker på vår "mellanlandning" i stugan. Problemet är väl inte direkt själva stugan som faktiskt är jättefin, utan snarare mörkret i skogen på kvällen när K jobbar kväll och jag får vara själv. Brr, läskigt! Tur det är nära därifrån till stan så man inte behöver isolera sig helt. Men jag tror jag kommer att vänja mig. Jag hade även tänkt investera i lite extra utebelysning. Den kan vi förhoppningsvis ha glädje av i huset också så småningom. Visst kommer det att vara mörkt och jag kommer att vara ensam även i huset, men där är förhoppningsvis lite grannar runtomkring på ett annat sätt.

Ett annat problem är var sjutton vi ska få plats med alla möbler och lådor. En del kan vi nog klämma in i stugan, men allt tror jag absolut inte kommer att gå. Och våra föräldrar har begränsat med plats. Men det får vi lösa! Tur vi har stugan i alla fall, det är en enorm trygghet att vi inte kommer att behöva ha dubbelt boende. Tack underbara svärföräldrarna! Hoppas att huset nu verkligen blir klart tidigt i sommar så vi slipper ockupera stugan för dom hela sommaren..

Imorgon släpper vi loss vår lägenhet på hemnet.se och på mäklarens sida vaningen.se. Hoppas, hoppas, hoppas att folk är hungriga på en ny lägenhet efter jul, så att det blir lite budgivning. Vi vill inte släppa vår lilla pärla för vilka struntsummor som helst.. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar