söndag 1 januari 2012

god fortsättning!


Hoppas att ni alla haft ett härligt nyårsfirande?
Vi hade supertrevligt, men såhär dagen efter är vi lite slitna. Lillkillen är dunderförkyld och själv är jag ovan vid att vara uppe så länge.

Alla i bloggvärlden är så flitiga med att sammanfatta 2011. För egen den har 2011 varit ett omvälvande år med mycket bergochdalbana. Många tråkigheter men också mycket bra. Vad är då det bästa med 2011? Elliott såklart!!!

Vad gäller nu för nästa år, undrar ni? Inga märkvärdiga planer mer än att prioritera de bästa två killarna i hela världen.

Gott nytt!

Kram, m

5 kommentarer:

  1. Hej Madde
    Jag hat läst din blogg och har fått mycket tips och idéer. Jag väntar med spänning på min egen första villan med inflyttning i sommar. Vad har du för tankar angående gardiner? jag har också moderna stilen och funderar för fullt på lösningar. Kanske gardinfritt... Ha det så bra och tack för en läsvärd blogg. Mvh Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    Förlåt, jag har ju helt glömt att svara! Kul att du gillat bloggen, tack! :)
    Så du går i väntans tider, härligt! Hoppas du kommer att trivas lika bra som vi! Det där med gardiner är ju lite lurigt på de fönsterna som är olika stora. Vi har satt upp persienner i sovrummet, men håller nog med det och försöker mjuka upp rummet i övrigt istället. Än har vi ju inte gardiner någonstans alls, det är lite sådär med gardiner/tavlor/piff, pengar, tid och inspiration har bromsat oss. Vi har tänkt ta ett ordenligt ryck på den fronten i vår. Lycka till med huset och kommer du på några bra tips får du gärna höra av dig! :) mvh, madde

    SvaraRadera
  3. Hej Madde!
    Har följt din blogg en längre tid då vi också byggt första villa A164 fast lite special. Tänkte höra med dig angående carport. Nu till vår har vi tänkt bygga en likadan som er. Det är Anebyhus ritning va? Vi har aldrigt byggt något så stort tidigare och skulle gärna vilja ha lite tips. Hur gjorde ni? Hur mycket material behövs? Vi har bara en lite ritning, ingen byggritning, hade ni det?
    Tack för en jättebra blogg!
    Hälsn Anne

    SvaraRadera
  4. Hej Anne! Åh, trevligt! Var har ni byggt? Vi har byggt samma modell på ritningen som Anebyhus. Jag är osäker på hur det blev med måtten i slutändan, om det blev samma eller större. Vi har utgått ifrån Anebyhus ritning, men den riktiga ritningen har min duktiga svärfar ordnat. Jag har inte varit speciellt inblandad i carportsbygget alls och måste höra med min käre sambo... Allting är byggt på lösvirke som de köpt efterhand efter att ha fixat offerter från olika bygghandlar etc. Takstolarna beställde vi färdiga, men det är nog det enda. Från början velade vi om vi skulle köpa eller bygga men ville hålla nere kostnaderna och bygga själv. Men det vettesjutton om det blev billigare i slutändan, det är tveksamt. Och det har varit mycket jobb för killarna. Men oj så snyggt och rejält det har blivit! Jag är jätteglad att de byggt! Som höggravid/nybliven mamma har jag ju inte varit nån vidare hjälp. :) Lägg gärna ett mail till mig, så kan jag återkomma? Mvh, Madde

    SvaraRadera
  5. Adressen är madeleine.rosdahl@gmail.com :)

    SvaraRadera